Ajankohtaista

4.8.2022

Hyvän tuotekuvauksen anatomiaa

Dahl Suomi Oy:n kehitysasiantuntija Rosa Kuusipalo pohti pyynnöstämme hyvän tuotekuvaustekstin ominaisuuksia. Kuusipalo on ollut tuotetiedon äärellä suuren osan uraansa, aluksi sisällöntuottajana ja tuotepäällikkönä sekä myöhemmin taustajärjestelmien kehittäjänä kuluttajaverkkokaupan puolella. Dahl Suomi Oy:llä hän on PIM-järjestelmän pääkäyttäjä, ja on myös mukana tuotetietojen rikastamisessa. Parhaillaan Kuusipalon työpöydällä on API-yhteyden mahdollistaminen LVI-INFO.fi:n…

14.6.2022

Tuotekuvausteksti on harmillisen usein tuotetiedon heikko kohta

LVI-INFO.fi:n palvelukoordinaattori Henna Nevasaari on päivittäin tekemisissä tuotetiedon kanssa ja on päässyt seuraamaan alan digitalisaation huomaa vauhtia eturivistä. Hän on havainnut, että teknisiä ominaisuuksia tuotteille päivitetään ahkerasti, mutta tuotekuvaustekstin merkitys jää usein huomaamatta. Siksi tuotekuvausteksti on tänä vuonna nostettu yhdeksi Homma putkessa – kisan kriteeriksikin. Tuotekuvausteksti ei ole sama kuin…

13.6.2022

Onnisella rikastetaan tuotetietoa yhteisprojektissa LVI-INFO.fi:n kanssa

Onninen ja LVI-INFO.fi ovat käynnistäneet yhteisprojektin Onnisen omien tuotteiden tuotetiedon rikastamisesta. Projektissa hyödynnetään kahta kesätyöntekijää, jotka täydentävät tuotetietoa muun tiimin tuella ja tuotepäälliköiden ohjauksessa. Kauppatieteiden kandi Veera Korhonen työskentelee jo toista kesää Onnisella. Korhonen on ollut Onnisella myös opintojensa ohessa, osa-aikaisena apuna lukuvuodenkin aikana, ja jatkaa tänä kesänä…

3.6.2022

Tuotenimien harmonisointi käynnissä

LVI-INFO.fi -tuotetietorekisterissä aloitettiin viime syksynä tuotenimien harmonisointi. Tarkoituksena on käydä läpi suurimmat tuoteryhmät, ja harmonisoida tuotenimet mahdollisimman yhteneväiseksi, jotta käyttämämme termistö olisi alalla yhdessä hyväksyttyä ja sovittua. Tähän mennessä olemme käyneet yhdessä alan ammattilaisten kanssa läpi tuoteryhmät 56 Saniteettiposliini, 61 Pesuallashanat, 62 Keittiöhanat ja 63 Suihkuhanat, ammehanat. Työryhmät…

25.4.2022

Webinaari b2b-verkkokauppa-alustojen tulevaisuudesta ja niiden ratkaisuista

  Future of international B2B online platforms -tapahtumassa on aiheena kansainvälisten B2B-verkkokauppa-alustojen tulevaisuus ja niiden tarjoamat ratkaisut myyntiin ja kumppanuuksiin arvoketjussa. Tule kuulolle, kuinka suomalainen teknisen alan kaupan tulisi olla valmis kansainvälisen digitalisaation tuomiin muutoksiin – uhkiin ja uusiin mahdollisuuksiin. Pääpuhujana toimii James Hardy. James Hardy on Alibaban…

25.4.2022

Kenestä seuraava ehdokas Homma putkessa- äänestykseen?

Homma putkessa kilpailu 2022 käynnistyy. Kriteerejä on tänä vuonna jälleen hieman tarkistettu, mutta edelleen kyse on siitä, kuinka hyvin ETIM-tietoja, tuotekuvia, tuotekuvauksia ja liitetiedostoja yrityksen tuotteista löytyy. Mukaan alkukarsintaan päästäkseen  täytyisi tuotetietoja olla täytettynä seuraavasti: ETIM-TIEDOT 80 prosentilla tuotteista TUOTEKUVAT 100 prosentilla tuotteista TUOTEKUVAUSTEKSTI 50 prosentilla tuotteista LIITETIEDOSTOT 80 prosentilla…

5.4.2022

Tule ETIM-koulutukseen! Tarjolla lähipäiviä sekä Teamsia

Koulutuksessa opiskellaan, miten tuotteille löytyy oikeat ETIM-luokat ja kuinka ETIM-ominaisuuksia lisätään tuotteille. Koulutuksessa käydään myös läpi, kuinka tuotteille lisätään kuvia ja muita liitetiedostoja. Lähikoulutuspäivät 27.4. klo 13.00-15.30. 5.5. klo 10.00-12.30. Paikka: Eteläranta 10, 00130 Helsinki ( Ei mahdollisuutta osallistua etänä.) Maksimimäärä 8 henkilöä / koulutus. ETIM-koulutus (Teams)…

23.2.2022

Kiitos asiakastyytyväisyyskyselyymme vastanneille

Kyselimme helmikuun alussa kokemuksianne asiakaspalvelustamme, LVI-INFO.fi -hallintajärjestelmästä sekä LVI-INFO.fi julkisilla sivuilla olevasta hakupalvelusta. Saimme ison määrän vastauksia – kaikkiaan 83 kappaletta. Iso kiitos kaikille vastanneille arvokkaasta palautteestanne. Tulemme hyödyntämään kyselyn tuloksia sekä  tuotetietojärjestelmän että hakupalvelun kehittämisessä. Yhteenvetoa kyselyn tuloksista alla. ******************** Asiakaspalvelu on ystävällistä ja ratkaisee ongelmat Vastaajista enemmistö (huikeat…