Usein kysytyt kysymykset

Käyttöohjeet opastavat sinua LVI-numeroiden hakemiseen, poistamiseen ja tuotetietojen päivittämiseen. Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

Jos LVI-numerohakemus on täytetty asianmukaisesti ja siinä on kaikki tarvittavat tiedot, hakemus hyväksytään yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa.

Ei voi. Jos tuotteen tiedot muuttuvat merkittävästi, tuotteelle pitää hakea uusi LVI-numero. Poistettuja LVI-numeroita ei myöskään avata uudelleen uusille tuotteille.

Kyllä, jos tuotteen tiedot ovat pysyneet samana. Jos haluat aktivoida poistetun LVI-numeron uudestaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tullikoodi on yksi pakollisista tiedoista, joka tarvitaan LVI-numerohakemukseen. Yritysasiakkaat voivat tarkastaa sen Tullin kotisivujen CN-nimikkeistöstä. Tullikoodit ovat määritelty nimikkeistössä esimerkiksi tuotteen käyttötarkoituksen tai materiaalin mukaan. Tullikoodin käyttö on maksutonta.

LVI-teknisten tuotteiden tietoja pääsee selailemaan etusivulla olevan hakupalvelun avulla. Tuotteita voi hakea tuotenimellä tai LVI-numerolla. Tarkennettu haku auttaa sinua löytämään tuotteita esimerkiksi tuotemerkin tai tuotesarjan avulla.

Kyllä, järjestämme koulutusta veloituksetta tarpeen mukaan. Koulutusta järjestetään toimistollamme Lauttasaaressa, Helsingissä. Tulemme tarvittaessa kouluttamaan myös paikanpäälle pääkaupunkiseudulla. Jos koet tarvitsevasi koulutusta tuotetietorekisterin käyttöön liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

ETIM-standardin ETIM-luokka vastaa jotakuinkin tuoteluokkaa. CMT-työkalun avulla voit tarkistaa, mihin luokkaan tuotteesi kuuluvat.