Asiakkaalle oma etusivu

LVI-INFO.fi -tuotetietorekisterissä on vastikään julkaistu uutena ominaisuutena yrityksen oma etusivu, joka avautuu heti sisään kirjautuessa. Liikennevaloista tutut symbolivärit antavat kokonaiskuvan yhdellä silmäyksellä. Eli: jos mennään jo vanhoilla punaisilla, on syytä reagoida.

Sisäänkirjautuessaan LVI-INFO.fi -palveluun asiakkaalle avautuu jatkossa automaattisesti yrityksen oma etusivu, joka näyttää yrityksen tuotetietojen tilanteen nopeasti (ja armotta) yhdellä silmäyksellä. Yrityksen oma sivu näkyy tietenkin vain juuri tähän yritykseen liitetyille käyttäjille.

Naamat, jotka on koodattu liikennevalojen symbolisin värein, kertovat tilanteen. Naamojen alla on vielä tarkempaa tietoa, mistä tuotetietoa puuttuu. Esimerkiksi alla olevassa kuvassa näkee tilanteen, jossa tuotekuvien osalta (vihreä naama oikealla) tuotetiedot ovat lähes täydellisesti täytetty (tietokannassa on 3253 tuotteella kuva, yhdeltä se puuttuu). Klikkaamalla Tuotekuvat-tekstin oikealla puolen olevaa kynän kuvaa, avautuu käyttäjälle heti näkymä siihen tuotteeseen (tai tuotteisiin), joilta kuva puuttuu. Toiminto säästää suuresti etsimisen vaivaa.

Vaikka yrityksen omalla sivulla näkyvä näkymä kertoo tilanteen ja ohjaa heti puutteellisten tuotteiden tuotetietoihin, ei sekään niin viisas ole, että osaisi ottaa kantaa siihen, onko tieto tai kuva oikea. Vaikka ETIM-standardi tulee jatkossa helpottamaan valtavasti tuotetiedon hallintaa, tarvitaan ihmistä edelleen viime kädessä arvioimaan tuotetiedon oikeellisuutta.